Pagina's

zondag 21 juli 2013

(Kerst)lichtjes

Van mijn nichtje kreeg ik een tijd geleden enkele lege (en schone) Olvarit potjes. Hiervoor heb ik een jasje gehaakt. Ik vond het een beetje kaal en wist niet wat ik er aan moest veranderen, totdat ik de give-away van Eigenwijzz kreeg... Wat een prachtige knoopjes zaten daar in! Nu zijn ze zo ik het graag wil! Eenvoudig met een chique twist.



Het patroontje is heel simpel:

1. Haak ik een magische ring: 3l (is eerste stokje) 2 st, 2l, 3st, 2l, 3st, 2l, 3st, 2l, eindig met een hv in de 3el.
2. Haak met hv tot de eerst opening. Haak in de opening 3st, 2l, 3st, 1l. Doe dit in totaal 4x. sluit met een hv.
3. *1v i(n het 1e st.) 3l, 1v in de 3e l, 1v ( in het 3e st.) * haak dit op ieder groepje van 3st en in iedere hoek. Op iedere losse (aan de kanten) haak je 2v.

Ik heb 3 vierkantjes gehaakt voor ieder potje.

Tot slot nog een fotootje van mijn prijs!


2 opmerkingen: